ОПИС ДОКУМЕНТУ
Автор: | |
Доповідач: | |
Підготував: | Відділ |
---|---|
Галузь: | Фінанси |
Статус: | Прийнятий в цілому |
Дата: | 06.02.2025 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 12
Про створення комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради та затвердження Положення Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради
УКРАЇНА
ЮНАКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
СУМСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
VІІІ СКЛИКАННЯ
LIV СЕСІЯ
РІШЕННЯ
12 лютого 2025 року с.Юнаківка
Про створення комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради та затвердження Положення Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради
Відповідно до статей 26, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Закону України «Про соціальні послуги», Цивільного кодексу, Господарського кодексу, постанов Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2009 № 1417 «Деякі питання діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг)», від 03 жовтня 2018 № 800 «Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю», від 03 березня 2020 року №177 «Деякі питання діяльності центрів надання соціальних послуг» з метою надання всебічної допомоги та підтримки мешканцям територіальної громади Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги за місцем проживання, забезпечення індивідуальної допомоги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю та хворим, сільська рада
ВИРІШИЛА:
- Створити комунальну установу «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради.
2. Затвердити Положення комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради (додаток 1).
3. Затвердити Порядок організації надання соціальних послуг комунальною установою «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради (додаток 2).
4. Затвердити структуру та граничну чисельність працівників комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради (додаток 3).
5. Визначити місце знаходження (юридичну адресу) комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради: 42417, Сумська область, Сумський район, с. Кияниця, вул. Центральна, буд.9.
6. Головним розпорядником коштів комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради визначити Юнаківську сільську раду.
7. Подати документи для державної реєстрації комунальної установи «Центр надання соціальних послуг» Юнаківської сільської ради як юридичної особи.
8. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку.
Сільський голова Олена СІМА
ЗАТВЕРДЖЕНО
Додаток 1
до рішення 54 сесії VIII скликання
Юнаківської сільської ради
від 12.02.2025
ПОЛОЖЕННЯ
Про комунальну установу
«Центр надання соціальних послуг Юнаківської сільської ради»
- Загальні положення.
- Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг Юнаківської сільської ради» Сумського району, Сумської області ( далі - Центр) є комплексним закладом соціального захисту населення, структурні підрозділи які проводять соціальну роботу та надають соціальні послуги особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах (далі - особи/сім’ї).
1.2.Центр утворюється, реорганізується та ліквідується в порядку, пердбаченому законодавством, за рішенням Юнаківської сільської ради Сумського району, Сумської області як органу, який утворив Центр i є його засновником з урахуванням потреб територіальної громади.
1.3. Положення про Центр затверджується рішенням ceciї Юнаківської сільської ради.
1.4. Штатний розпис та кошторис Центру затверджуються Засновником.
1.5. Повна назва закладу: Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг Юнаківської сільської ради».
1.6. Скорочена назва закладу: КУ «ЦНСП Юнаківської сільської ради». Юридична адреса: 42417, Сумська область, Сумський район, с. Кияниця, вул. Центральна, буд. 9
1.7. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, Департаменту соціального захисту обласної, районної державної адміністрації, іншими нормативно-правовими актами з питань надання соціальних послуг, рішеннями Юнаківської сільської ради, виконавчого комітету Юнаківської сільської ради, розпорядженнями Юнаківського сільського голови, а також цим Положенням.
2. Основні завдання та права Центру
2.1. Основними завданнями Центру є:
- проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини осіб/сімей, які належать до вразливих гpyп населення;
- надання особам/сім’ям комплексу соціальних послуг, яких вони потребують, відповідно до класифікатора соціальних послуг, затвердженого Мінсоцполітики, з метою мінімізації a6o подолання таких обставин.
2.2. Центр відповідно до визначених цим Положенням завдань:
- виявляє осіб/сім’ї i веде ïx облік;
- проводить оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах;
- надає соціальні послуги відповідно до державних стандартів соціальних послуг;
- забезпечує соціальне супроводження прийомних сімей i дитячих будинків сімейного типу ;
- забезпечує соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у виді обмеження a6o позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань на підставах, передбачених законом, за повідомленням структурного підрозділу виконавчого комітету Юнаківської сільської ради, бере участь у роботі спостережних комісій;
- складає план реабілітації особи, яка постраждала від торгівлі людьми;
- вносить відомості до реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг;
- проводить моніторинг та оцінювання якості наданих ним соціальних послуг;
- cтворює умови для навчання та підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
- взаємодіє з іншими cy6’єктами системи надання соціальних послуг, а також з opганами, установами, закладами, фізичними особами - підприємцями, які в межах компетенції в територіальній громаді надають допомогу особам/сім’ям та/або здійснюють ïx захист;
- інформує населення територіальної громади та осіб/сім’ї індивідуально про перелік, обсяг i зміст соціальних послуг, які він надає, умови та порядок ïx отримання. Інформація на паперових та інших носіях повинна викладатися із забезпеченням контрасту i розміру шрифту, які даватимуть змогу вільно читати iï, зокрема особам із порушеннями зору i тим, що переміщуються у кріслах колісних. Iнформація також надається у вигляді листівок, буклетів, брошур, за потреби - із застосуванням рельефно-крапкового шрифту (шрифту Брайля), мовою, доступною для розуміння та читання особами з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень. Відповідні матеріали розміщуються в засобах масової інформації, на веб- сайтi Центру та Юнаківської сільської ради, інших інформаційних pecypcax;
- інформує населення про сімейні форми виховання дітей та проводить первинний відбір кандидатів у прийомні батьки, батьки-вихователі, патронатні вихователі;
- беpe участь у визначенні потреб населення територіальної громади у соціальних послугах, а також у підготовці та виконанні програм надання соціальних послуг, розроблених за результатами визначення потреб населення Юнаківської сільської ради у соціальних послугах;
- готує статистичні та інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг i проведеної соціальної роботи, які подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення Юнаківської сільської ради;
- забезпечує захист персональних даних отримувачів соціальних послуг відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”;
- надає особам/сім’ям психосоціальні послуги.
2.3.Центр з урахуванням потреб у соціальних послугах, визначених у Юнаківській сільській раді надає такі соціальні послуги:
- догляд вдома;
- соціальний супровід сімей/осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- соціальний супровід сімей у яких виховуються діти-сироти i діти, позбавлені батьківського піклування;
- консультування;
- представництво інтересів;
- соціальна профілактика;
- інформування;
- екстрене (кризове) втручання, інші послуги.
2.4.Послуги надаються Центром за місцем проживання/перебування особи/сім’ї (вдома), у приміщенні надавача соціальних послуг, за місцем перебування особи/сім’ї поза межами приміщення надавача соціальних послуг (зокрема на вулиці).
2.5. Центр мас право:
самостійно визначати форми та методи роботи;
подавати до органів державної влади та органів місцевого самоврядування запити на інформацію, необхідну для організації надання соціальних послуг,
утворювати робочі групи, мультидисциплінарні команди із залученням представників установ, закладів, організацій тощо, які в межах компетенції надають допомогу особам/сім’ям;
залучати на договірній основі підприємства, установи, організації, фізичних осіб, волонтерів до надання соціальних послуг у підрозділах Центру;
залучати грошові кошти та інші ресурси (людські, матеріальні, інформаційні тощо), необхідні для надання соціальних послуг;
отримувати гуманітарну i благодійну допомогу та безкоштовно передавати iї особам/ сім'ям, які перебувають у складних життєвих обставинах, особам з інвалідністю.
2.6. Центр провадить діяльність за принципами недискримінації, дотримання прав людини, прав дитини та прав осіб з інвалідністю; гуманізму; забезпечення рівних прав та можливостей жінок i чоловіків; поваги до честі та гідності; толерантності; законності; соціальної справедливості; доступності та відкритості; неупередженості та безпечності; добровільності; індивідуального підходу; комплексності; конфіденційності; максимальної ефективності прозорості використання надавачами соціальних послуг бюджетних та інших коштів; забезпечення високого рівня якості соціальних пocлyr.
2.7 . Підставою для надання соціальних послуг є:- рішення виконавчого комітету Юнаківської сільської ради про надання соціальних послуг;
- наказ про надання соціальних послуг;
3)договірпронаданнясоціальноїпослуги(соціальних послуг)та індивідуальний план надання соціальної послуги.
2.8. Рішення про надання соціальних послуг приймається виконавчим комітетом Юнаківської сільської ради відповідно до законодавства.
2.9. Надання соціальних послуг одноразово здійснюється без укладення договopy згідно з класифікатором соціальних послуг.
2.10. У разi введення надзвичайного або воєнного стану в Україні a6o окремих iï місцевостях для невідкладного надання соціальних послуг Юнаківська сільська рада може уповноважити Центр приймати рішення про надання соціальних послуг екстренно (кризово) особам/сім’ям, які опинилися у складних життєвих обставинах через шкоду, завдану пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією, та внутрішньо переміщеним особам.
2.11. Рішення про надання соціальних послуг екстренно (кризово) оформляється наказом Центру про надання соціальних послуг екстренно (кризово).
Акти про надання соціальних послуг екстренно (кризово), складені за формою, затвердженою Мінсоцполітики, надсилаються Центром Юнаківській сільській раді протягом одного місяця з дня надання соціальних послуг.
Під час надання соціальних послуг екстренно (кризово) не визначається ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг, не складається індивідуальний план надання соціальної послуги та не укладається договір про надання соціальної послуги (соціальних послуг).
2.12. У разi потреби в наданні соціальних послуг постійно Центр вживає заходів для виготовлення отримувачу соціальних послуг ycix необхідних для надання соціальних послуг документів, після чого:
визначає ступінь індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги;
встановлюс rpyпy рухової активності (у разi потреби);
визначає зміст та обсяг соціальних послуг;
складає індивідуальний план надання соціальної послуги;
видає наказ про взяття отримувача соціальних послуг на обслуговування;
укладає з отримувачем соціальних послуг договір про надання соціальної послуги (соціальних послуг). - Керівництво Центру.
- Комунальна установа «Центр надання соціальних послуг Юнаківської сільської ради» Сумського району, Сумської області ( далі - Центр) є комплексним закладом соціального захисту населення, структурні підрозділи які проводять соціальну роботу та надають соціальні послуги особам/сім’ям, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах (далі - особи/сім’ї).
3.1. Центр очолює директор, якого призначає на посаду (на конкурсній основі за контрактом) та звільняє з посади засновник.
3.2. Директор Центру:
opганізовує роботу Центру, персонально відповідає за виконання завдань Центру, визначає ступінь відповідальності працівників;
здійснюєконтроль за повнотоюта якістю наданнясоціальних послуг особам/сім’ям відповідно до державних стандартів i нормативів;
забезпечує своєчасне подання звітності про роботу Центру;
затверджує положення про структурні підрозділи; затверджує посадові інструкції працівників;
призначаєвустановленомупорядкунапосадитазвільняєзпосад працівників ;
затверджує правила внутрішнього розпорядку Центру та контролює ïx виконання;
видає відповідно до компетенції накази та розпорядження, організовує та контролює ïx виконання;
укладає договори, діє від імені Центру i представляє його інтереси; розпоряджається коштами Центру в межах затвердженого кошторису;
забезпечує фінансово-господарську діяльність Центру, створення та розвиток матеріально-технічної бази для проведення комплексу заходів із навчання соціальних послуг особам/сім’ям, у тому числі забезпечення автотранспортними засобами, спеціальними засобами для догляду i санітарного обслуговування;
забезпечує проведення атестації працівників в порядку, визначеному законодавством, та сприяє підвищенню ïx кваліфікації;
вживає заходів для поліпшення умов праці, забезпечення дотримання правил охорони праці, внутрішнього трудового розпорядку, санітарної та пожежної безпеки;
здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.
4. Структура Центру
4.1. Для надання соціальних послуг у Центрі утворюються такі структурні підрозділи (відділення):
- відділення соціальної допомоги вдома (надання соціальних послуг догляду вдома, за місцем їх проживання/перебування);
- відділення соціальної роботи з сім’ями, дітьми і молоддю (проведення соціальної роботи з особами/сім’ями, зокрема інформаційно-просвітницька, соціально— профілактична робота, оцінювання потреб осіб/сімей у соціальних послугах, організація надання їм соціальних послуг шляхом ведення випадку, моніторинг надання соціальних послуг Центром, соціальне супроводження прийомних сімей i дитячих будинків сімейного типу, соціальний патронаж осіб, які відбули покарання у виді обмеження a6o позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування таких покарань).
4.2. Відповідно до потреб Юнаківської сільської ради в соціальних послугах у Центрі можуть утворюватися інші структурні підрозділи (відділення), діяльність яких спрямовується на надання послуг особам/сім’ям з урахуванням потреб у соціальних послугах.
4.3. Пpи Центрі можуть утворюватися: мобільні бригади екстреного реагування для надання послуг кризового та екстреного втручання вразливим групам населення, спеціалізовані служби (відділення) підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та насильства за ознакою статі.
4.4. Структурні підрозділи (відділення) утворюються за рішенням засновника Центру Юнаківської сільської ради.
4.5. Структурний підрозділ (відділення) очолює керівник, якого призначає на пocaду та звільняє директор Центру.
4.6. Положення про структурні підрозділи (відділення) Центру затверджуються директором Центру та погоджуються Юнаківською сільською радою. Штатний розпис i фонд оплати праці працівників Центру затверджуються відповідно до законодавства.
4.7. Типовий штатний норматив чисельності працівників Центру затверджується Мінсоцполітики.
5. Організація роботи Центру
5.1. Утримання Центру забезпечується за рахунок коштів, передбачених у мicцевому бюджеті, а також за рахунок інших джерел, не заборонених законодавством.
5.2. Соціальні послуги надаються Центром за рахунок бюджетних коштів, з встановленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача coціальних послуг a6o за рахунок отримувача соціальних послуг/третіх осіб.
5.3. Розмір плати за соціальні послуги встановлюється Центром у визначеному законодавством порядку i затверджується виконкомом Юнаківської сільської ради.
5.4. Розмip плати за соціальні послуги залежить від змісту та обсягу послуг, що надаються.
5.5. Кошти, що надходять від надання платних соціальних послуг, використовуються в установленому законодавством порядку.
5.6. . Умови оплати праці, тривалість робочого часу та відпусток працівників Центру встановлюються відповідно до законодавства.
5.7. Центр забезпечує для працівників, які надають соціальні послуги:
- створенняналежнихумовдляпрофесійної діяльності(утому числі підвищeння кваліфікації, супервізїі);
- проведення профілактичного медичного огляду;
- захист професійної честі, гідності та ділової репутації, зокрема в судовому порядку;
- надання спеціального одягу, взуття, інвентарю, велосипедів;
- створення безпечних умов праці.
5.8. Ведення діловодства, бухгалтерського обліку та статистичної звітності у Центрі здійснюється відповідно до законодавства.
5.9. Моніторингтаоцінювання якостісоціальнихпослуг у Центрі проводиться відповідно дo законодавства.
5.10. Роль за додержанням Центром вимог законодавства у сфері надання coціальниx послуг здійснюється в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів
6. Майно Центру
6.1. Центр володіє та користується майном, яке передано йому на праві oперативного управління органом, що його утворив, юридичними та фізичними особами. а також майном, придбаним за рахунок коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.
6.2. Центр має право на придбання та оренду обладнання, необхідного для забезпечення функціонування Центру.
6.3. Юнаківська сільська рада забезпечує створення та розвиток у Центрі нeобхідної матеріально-технічної бази, в тому числі відповідність приміщень caнітарно-гігієнічним, будівельним i технічним нормам, вимогам пожежної безпеки тa іншим нормам згідно із законодавством.
6.4. Для осіб з інвалідністю та інших маломобільних гpyп населення Центром в установленому порядку забезпечуються належні умови для вільного доступy до будівель закладу та приміщень обслуговування, безперешкодного переміщення прилеглою до закладу територією та всередині будівель, своєчасного отримання інформації, яка допомагає орієнтуватися в просторі, відповідно до вимог, установлених ДБН B.2.2 40:2018 «Iнклюзивність будівель i cпоруд».
6.5. Центр є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із своїм найменуванням, штампи та бланки.
7. Заключні положення
7.1. Перевірка роботи та контроль за організацією діяльності, пов'язаної із
нaданням соціальних послуг, структурних підрозділів Центру, ревізія фінансово—господарської діяльності Центру проводяться відповідно до законодавства України.
7.2. Перелік соціальних послуг, умови та порядок ïx надання зазначені в положеннях структурних підрозділів (відділеннях) Центру відповідно до Державних стандартів.
7.3. Припинення діяльності Центру здійснюється за рішенням Юнаківської ciльської ради у встановленому чинним законодавством порядку.
7.4. У разі злиття та приєднання Центру усі майнові права та обов'язки переходять до суб'єкта господарювання, що утворений внаслідок злиття.
7.5. У разі поділу Центру усі його майнові права і обов'язки переходять за розподільчим балансом у відповідних частках до кожного з нових суб'єктів господарювання, що утворені внаслідок цього поділу.
7.6. У разі виділу з Центру одного або кількох нових суб'єктів господарювання до кожного з них переходять за розподільчим балансом у відповідних частках майнові права і обов'язки Центру.
7.7. У разі перетворення Центру до нової юридичної особи переходять усе майно, права і обов'язки Центру.
7.8. Центр ліквідується за рішенням засновника та інших органів в порядку, передбаченому чинним законодавством України.
Ліквідація Центру за рішенням засновника здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється засновником. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами Центру. Ліквідаційна Комісія виступає в суді від імені Центру.
Засновник встановлює порядок і строки проведення ліквідації, а також строк для заяви претензій кредиторів, який не може бути менше двох місяців з моменту оголошення про ліквідацію.
Претензії кредиторів до Центру, що ліквідується, задовольняються в порядку, установленому чинним законодавством.
Майно, що залишилось після задоволення претензій кредиторів і членів трудового колективу, використовується за рішенням засновника.
Центр є ліквідованим з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про його припинення.
7.9. У разі реорганізації Центру його права і обов’язки переходять до правонаступників.
7.10. У разі припинення юридичної особи передбачено передачу актів до сільського бюджету Юнаківської сільської ради.
8. Порядок внесення змін до Положення
8.1 Зміни до Положення Центру вносяться на підставі рішення Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області шляхом викладення його в новій редакції у порядку встановленому законодавством.
8.2. Положення в новій редакції набуває чинності з моменту державної реєстрації згідно з законодавством.
Секретар сільської ради Ренат НІЗАМІЄВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Додаток 2
до рішення 54 сесії VIII скликання
Юнаківської сільської ради
від 12.02.2025
ПОРЯДОК
організації надання соціальних послуг
комунальною установою «Центр надання соціальних послуг»
Юнаківської сільської ради
Загальні питання
1. Цей Порядок визначає механізм виявлення осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах або мають найвищий ризик потрапляння в такі обставини, та організації надання їм соціальних послуг відповідно до індивідуальних потреб.
2. У цьому Порядку терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України “Про соціальні послуги”, “Про соціальну роботу з сім’ями, дітьми та молоддю”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про охорону дитинства”, “Про запобігання та протидію домашньому насильству”, “Про протидію торгівлі людьми”, “Про соціальну адаптацію осіб, які відбувають чи відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк”, “Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей”, “Про зайнятість населення”.
3. Забезпечення надання соціальних послуг особам/сім’ям відповідно до їх потреб на території Юнаківської сільської ради.
Забезпечення надання базових соціальних послуг особам/сім’ям відповідно до їх потреб, вжиття заходів до надання інших соціальних послуг таким особам/сім’ям покладається на Юнаківську сільську раду.
Виявлення осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах або мають найвищий ризик потрапляння в такі обставини
4. До осіб/сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, належать особи/сім’ї, які не можуть самостійно подолати негативний вплив обставин, зумовлених такими чинниками:
похилий вік;
часткова або повна втрата рухової активності, пам’яті;
невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування;
психічні та поведінкові розлади, у тому числі пов’язані із вживанням психоактивних речовин;
інвалідність;
бездомність;
безробіття;
малозабезпеченість;
поведінкові розлади у дітей через розлучення батьків;
ухилення батьками або особами, які їх замінюють, від виконання своїх обов’язків із виховання дитини;
втрата соціальних зв’язків, у тому числі під час перебування в місцях позбавлення волі;
жорстоке поводження з дитиною;
домашнє насильство;
насильство за ознакою статі;
потрапляння в ситуацію торгівлі людьми;
шкода, заподіяна пожежею, стихійним лихом, катастрофою, бойовими діями, терористичним актом, збройним конфліктом, тимчасовою окупацією.
До осіб/сімей, які мають найвищий ризик потрапляння у складні життєві обставини через вплив несприятливих зовнішніх та/або внутрішніх чинників (далі - вразливі категорії населення), крім тих, чинники впливу на яких визначено в абзацах другому - сімнадцятому цього пункту, належать:
сім’ї, у яких дітей відібрано у батьків без позбавлення їх батьківських прав;
сім’ї, де триває процес розлучення батьків і вирішується спір між матір’ю та батьком щодо визначення місця проживання дітей, участі батьків у їх вихованні;
сім’ї з дітьми, в яких тривала хвороба батьків перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов’язки;
сім’ї, у яких виховуються діти з інвалідністю, та сім’ї з дітьми, у яких батьки мають інвалідність;
сім’ї, у яких батьків поновлено в батьківських правах;
сім’ї з дітьми, де батьки є трудовими мігрантами;
малозабезпечені сім’ї з дітьми;
сім’ї, діти з яких перебувають у закладах інституційного догляду та виховання;
сім’ї, дітей з яких влаштовано в сім’ю патронатного вихователя;
сім’ї, у яких діти систематично самовільно залишають місце проживання;
сім’ї, у яких діти систематично без поважних причин не відвідують заклади освіти;
жінки, які виявили намір відмовитися від новонародженої дитини;
неповнолітні одинокі матері (батьки);
діти, які перебувають на вихованні в сім’ях опікунів, піклувальників, прийомних сім’ях, дитячих будинках сімейного типу;
особи з числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
особи з особливими освітніми потребами;
внутрішньо переміщені особи;
повнолітні недієздатні особи (у разі відсутності в них опікуна);
особи, звільнені з місць позбавлення волі;
учасники антитерористичної операції та особи, які здійснювали заходи із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях.
5. Суб’єктами виявлення осіб/сімей, які належать до вразливих категорій населення або перебувають у складних життєвих обставинах, є структурний підрозділ з питань соціального захисту населення Бузької сільської ради (далі - орган соціального захисту населення), сектор соціальних питань сільської ради, центр надання соціальних послуг, інші установи/заклади надання соціальних послуг, служби у справах дітей, фахівці із соціальної роботи, заклади освіти, охорони здоров’я, уповноважені підрозділи органів Національної поліції, центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а також підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, громадські об’єднання, благодійні, релігійні організації, фізичні особи - підприємці та фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду без провадження підприємницької діяльності (далі - суб’єкт).
Центр взаємодіє з відділом соціального захисту населення Юнаківської сільської ради, який координує його діяльність.
6. Виявлення осіб/сімей, які належать до вразливих категорій населення або перебувають під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, проводиться суб’єктами у процесі виконання ними службових/посадових обов’язків (вжиття заходів реагування на отримані особисті заяви/звернення, телефонні, письмові, електронні, усні повідомлення про таких осіб/такі сім’ї, матеріали в засобах масової інформації).
7. Фахівець із соціальної роботи у разі виявлення ним особи/сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, протягом п’яти робочих днів з дати виявлення проводить оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах відповідно до порядку, затвердженого Мінсоцполітики.
Інший суб’єкт у разі виявлення такої особи/сім’ї інформує про це орган соціального захисту населення шляхом надіслання не пізніше ніж протягом наступного робочого дня повідомлення у письмовій або електронній формі, засобами телефонного зв’язку. Не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після отримання інформації про виявлення особи/сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, орган соціального захисту населення повідомляє фахівцю із соціальної роботи для проведення ним оцінювання потреб особи/сім’ї.
У разі звернення особи до органу соціального захисту населення за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, одноразової матеріальної допомоги непрацюючим малозабезпеченим особам, особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю, одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми, орган соціального захисту населення інформує таку особу (у тому числі шляхом надання відповідних друкованих інформаційних матеріалів) про соціальні послуги, якими вона може скористатися, умови та порядок їх отримання та в разі потреби надсилає фахівцю із соціальної роботи повідомлення про необхідність оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах.
8. За результатами оцінювання потреб особи/сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, фахівець із соціальної роботи складає відповідний акт (у паперовій або електронній формі), який не пізніше ніж протягом наступного робочого дня подається до органу соціального захисту населення для прийняття рішення про надання соціальних послуг.
Якщо за результатами оцінювання потреб особи/сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, підтверджується перебування особи/сім’ї у складних життєвих обставинах або належність до вразливих категорій населення, фахівець із соціальної роботи надає такій особі/сім’ї допомогу в оформленні заяви про надання соціальних послуг і пакета документів, що додаються до неї, відповідно до пункту 28 цього Порядку, а також передає зазначені документи органу соціального захисту населення разом з актом, складеним за результатом оцінювання потреб у соціальних послугах особи/сім’ї, яка належить до вразливих категорій населення або перебуває під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, якщо особа через похилий вік, інвалідність, стан здоров’я, догляд за дитиною або інші обставини не може особисто подати заяву та пакет документів.
9. Виявлення дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, проводиться згідно з Порядком забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі дітей, які постраждали від жорстокого поводження, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 585.
10. У разі виявлення суб’єктом випадку жорстокого поводження з дитиною, зокрема домашнього насильства, залишення дитини без піклування батьків такий суб’єкт невідкладно інформує про це службу у справах дітей та уповноважений підрозділ органу Національної поліції, у разі виявлення факту вчинення домашнього насильства стосовно недієздатних осіб - уповноважений підрозділ органу Національної поліції та орган опіки та піклування.
11. У разі існування внаслідок вчинення домашнього насильства або інших обставин загрози життю чи здоров’ю особи, в тому числі дитини, про це негайно інформується уповноважений підрозділ органу Національної поліції за номером телефону 102 для вжиття спеціальних заходів до припинення насильства, недопущення його продовження чи повторного вчинення.
Планування організації та надання соціальних послуг
12. Для планування організації та надання соціальних послуг орган соціального захисту населення визначає потреби населення територіальної громади у соціальних послугах у порядку, затвердженому Мінсоцполітики.
13. За результатами визначених потреб плануються заходи щодо організації надання соціальних послуг населенню територіальної громади, що включаються до прогнозних і програмних документів соціально-економічного розвитку територіальної громади (стратегія розвитку територіальної громади, програма соціально-економічного розвитку, місцеві та регіональні цільові програми).
14. Надання соціальних послуг організовується шляхом здійснення заходів щодо формування та розвитку соціальних послуг, зокрема створення мережі надавачів соціальних послуг державного / комунального сектору, залучення надавачів соціальних послуг недержавного сектору (підприємства, установи, організації, громадські об’єднання, благодійні, релігійні організації, фізичні особи - підприємці та фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності), запровадження посад відповідних фахівців (працівників) та проведення їх навчання, підвищення професійної компетентності/кваліфікації працівників - надавачів соціальних послуг (далі - надавач) тощо.
15. Надання базових соціальних послуг, визначених частиною шостою статті 16 Закону України “Про соціальні послуги”, на території Юнаківської сільської ради.
16. До надання соціальних послуг залучаються надавачі недержавного сектору, зокрема шляхом державно-приватного партнерства, соціального замовлення, конкурсу соціальних проектів, соціальних програм тощо, співпраці територіальних громад відповідно до статті 4 Закону України “Про співробітництво територіальних громад”.
17. Організація надання соціальних послуг на всіх етапах цього процесу здійснюється шляхом взаємодії суб’єктів системи надання соціальних послуг у порядку, затвердженому Мінсоцполітики.
18. Юнаківська сільська рада забезпечує ведення Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг на рівні територіальної громади та інформує населення про соціальні послуги, якими можуть скористатися жителі громади, їх зміст і порядок надання, про надавачів у формі, доступній для сприйняття особами з будь-якими порушеннями здоров’я.
До впровадження зазначеного Реєстру уповноважені органи системи надання соціальних послуг забезпечують ведення обліку надавачів соціальних послуг, отримувачів соціальних послуг та послуг, що надаються, за допомогою власного програмного забезпечення.
19. Соціальні послуги надаються установами/закладами, що належать до надавачів соціальних послуг державного/комунального сектору, визначеними частиною другою статті 13 Закону України “Про соціальні послуги”, підприємствами, установами, організаціями недержавного сектору, громадськими об’єднаннями, благодійними, релігійними організаціями, фізичними особами, фізичними особами - підприємцями, які відповідають критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, встановленим Кабінетом Міністрів України.
20. Соціальні послуги можуть надаватися:
за рахунок бюджетних коштів;
з установленням диференційованої плати залежно від доходу отримувача соціальних послуг;
за рахунок отримувача соціальних послуг або третіх осіб відповідно до законодавства.
21. Бузька сільська рада має право приймати рішення про надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів іншим категоріям осіб, ніж зазначені частиною другою статті 28 Закону України “Про соціальні послуги”. Для цього вона приймає рішення (видає розпорядження) про перелік послуг, що надаються за рахунок бюджетних коштів, та/або звільнення окремих категорій осіб від плати за надання соціальних послуг.
Розглядати питання щодо надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів іншим категоріям осіб та приймати в окремих випадках рішення про звільнення особи від плати за соціальні послуги може комісія, утворена Бузькою сільською радою.
22. Надавач визначає розмір плати за соціальні послуги залежно від змісту та обсягу послуг, що надаються, відповідно до Порядку регулювання тарифів на соціальні послуги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 р. № 428.
23. Рішення про звільнення отримувача соціальних послуг від плати за соціальні послуги, що надаються надавачами недержавного сектору, приймається такими надавачами самостійно.
24. У разі залучення надавачів недержавного сектору до надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів, у тому числі з установленням диференційованої плати, їм відшкодовується вартість послуг відповідно до законодавства.
Подання заяви, звернення, повідомлення про надання соціальних послуг
25. Для отримання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів особа або її законний представник подає органу соціального захисту населення за місцем свого проживання/перебування заяву про надання соціальних послуг (далі - заява) у письмовій або електронній формі, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики, разом з документами, зазначеними у пункті 28 цього Порядку.
Якщо особа за станом здоров’я не спроможна самостійно прийняти рішення про необхідність надання їй соціальних послуг, заяву зобов’язані подати законний представник такої особи, орган опіки та піклування або орган соціального захисту населення.
Подання заяви з відповідними документами для отримання соціальних послуг особами з інвалідністю та особами похилого віку, які мають інтелектуальні та/або психічні порушення, проводиться відповідно до Порядку надання соціальних послуг особам з інвалідністю та особам похилого віку, які страждають на психічні розлади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 р. № 576 .
Заява в електронній формі подається через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, електронну систему чи іншу інтегровану з ними інформаційну систему.
26. У разі відсутності в об’єднаній територіальній громаді органу соціального захисту населення заява про отримання соціальних послуг приймається уповноваженою посадовою особою об’єднаної територіальної громади або старостинського округу/старостою.
Заяви можуть прийматися центром надання адміністративних послуг за місцем проживання/перебування особи, яка потребує соціальних послуг.
Заява, прийнята уповноваженою посадового особою об’єднаної територіальної громади, старостинського округу/старостою чи центром надання адміністративних послуг, протягом одного робочого дня з дати її надходження передається органу соціального захисту населення для підготовки відповідних запитів, клопотань (у разі потреби) та подальшого прийняття рішення.
27. Надавач, до якого особа або її законний представник звернулись безпосередньо, допомагає в поданні заяви до органу соціального захисту населення не пізніше ніж протягом наступного робочого дня та інформує про можливість отримання необхідної допомоги та умови її надання (в усній формі, через електронні засоби комунікації або шляхом надання друкованих інформаційних матеріалів).
28. Для прийняття рішення про надання соціальних послуг до заяви обов’язково додаються такі документи (або їх скановані копії):
копія паспорта громадянина України або іншого документа, що посвідчує особу, яка потребує надання соціальних послуг;
копія документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, у якому зазначено реєстраційний номер облікової картки платника податків, або копія паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органові та мають про це відмітку в паспорті);
копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією за формою, затвердженою МОЗ (для осіб з інвалідністю);
копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданого в установленому МОЗ порядку (для дитини з інвалідністю);
копія довідки про захворювання дитини на тяжке перинатальне ураження нервової системи, тяжку вроджену ваду розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічне, онкогематологічне захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкий психічний розлад, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гостре або хронічне захворювання нирок IV ступеня, про те, що дитина отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, виданої лікарсько-консультативною комісією лікувально-профілактичного закладу (за наявності);
медичний висновок про здатність до самообслуговування та потребу в сторонній допомозі (у разі потреби);
копія рішення органу опіки та піклування про утворення прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, про влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя (за наявності);
копія рішення суду про обмеження цивільної дієздатності або визнання недієздатною особи, яка потребує надання соціальних послуг (для недієздатних осіб та осіб, цивільна дієздатність яких обмежена);
копія рішення суду або органу опіки та піклування про призначення опікуна або піклувальника особі, яка потребує надання соціальних послуг (за наявності);
документ, що підтверджує повноваження представника органу опіки та піклування (якщо заява подається органом опіки та піклування);
копія паспорта громадянина України опікуна або піклувальника особи, яка потребує надання соціальних послуг (за наявності опікуна або піклувальника);
копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (за наявності);
акт оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах (за наявності), складений фахівцем із соціальної роботи.
У разі відсутності у бездомної особи документа, що посвідчує особу, такій особі надається допомога у поновленні зазначеного документа відповідно до законодавства.
Якщо в документах (або їх копіях), які додаються до заяви, міститься інформація (відомості), яка вже є у розпорядженні органу соціального захисту населення або зазначену інформацію (відомості) можливо отримати в порядку електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, такі документи не подаються.
Для надання соціальних послуг (крім тих, що надаються за рахунок бюджетних коштів незалежно від доходу отримувача соціальних послуг) за наявності інших отриманих доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, Фонді соціального страхування та згідно із законодавством не може бути отримана на запит органу соціального захисту населення відповідно до цього Порядку, подаються також довідки/ інші документи про доходи.
Підставою для розгляду питання про надання соціальних послуг також є повідомлення суб’єкта та/або акт оцінювання потреб сім’ї/особи, складений фахівцем із соціальної роботи, соціальним працівником, звернення, повідомлення інших осіб в інтересах осіб, які потребують соціальних послуг у зв’язку з перебуванням у складних життєвих обставинах, рекомендації комісії з питань захисту прав дитини, подані за результатами розгляду матеріалів про стан сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах.
29. Особами, які потребують надання соціальної послуги стаціонарного догляду чи паліативного догляду в умовах стаціонару, також подається:
довідка для направлення особи з інвалідністю до інтернатного закладу за формою, затвердженою МОЗ;
індивідуальна програма реабілітації особи з інвалідністю за формою, затвердженою МОЗ (за наявності інвалідності);
копія пенсійного посвідчення або посвідчення особи, яка отримує державну соціальну допомогу (за наявності);
копія договору про відкриття та обслуговування поточного рахунка (за наявності).
30. Для отримання соціальних послуг у надавачів недержавного сектору (крім тих, що надаються за рахунок бюджетних коштів) заява подається безпосередньо такому надавачу.
У разі потреби до заяви додаються необхідні для отримання соціальної послуги документи, зокрема з урахуванням вимог статутних документів закладу (установи), що її надаватиме.
31. Орган соціального захисту населення аналізує отримані документи, уточнює необхідну інформацію, в тому числі шляхом перевірки даних щодо отримувачів державної допомоги, пільг тощо, наявних в інформаційних системах, та не пізніше ніж протягом наступного робочого дня визначає надавача або залучає фахівця із соціальної роботи для оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах (крім випадків, коли акт за результатами оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах подано органу соціального захисту населення відповідно до пункту 8 цього Порядку).
32. Для отримання інформації про доходи особи, що потребує надання соціальних послуг, орган соціального захисту населення протягом трьох робочих днів після надходження заяви від такої особи, її законного представника, органу опіки та піклування надсилає запит до:
ДПС - для отримання відомостей про доходи осіб з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, встановленому Мінсоцполітики та Мінфіном;
Пенсійного фонду України - для отримання відомостей про доходи осіб з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, встановленому Пенсійним фондом України та Мінсоцполітики;
фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування - для отримання інформації про страхові виплати із зазначених фондів.
ДПС, Пенсійний фонд України, фонди загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом п’яти робочих днів після надходження запиту надають органу соціального захисту населення інформацію про доходи/страхові виплати особи, що потребує надання соціальних послуг.
Орган соціального захисту населення здійснює обмін даними з електронними інформаційними ресурсами ДПС, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування відповідно до Порядку організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 357.
У разі неможливості здійснення обміну інформацією, відсутності даних за необхідний період або за наявності інших отриманих доходів, інформація про які відсутня в ДПС, Пенсійному фонді України, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування та згідно із законодавством не може бути отримана на запит органу соціального захисту населення, отримувач соціальної послуги подає довідки / інші документи про доходи за попередні шість місяців, що передують місяцю звернення за наданням соціальних послуг.
33. Оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах проводиться фахівцем із соціальної роботи, соціальним працівником протягом п’яти робочих днів з дати отримання заяви, звернення, повідомлення про надання соціальних послуг у порядку, встановленому Мінсоцполітики, із залученням у разі потреби психолога, медичного працівника, педагогічного працівника закладу та/або установи освіти, реабілітолога та інших фахівців.
Під час оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах з’ясовуються обставини, що можуть призвести або призвели до порушень у життєдіяльності особи/сім’ї, визначаються чинники, що спричинили потрапляння у складні життєві обставини, рівень складності наявних проблем, їх вплив на життєдіяльність особи/сім’ї, індивідуальні потреби в отриманні соціальних послуг, а також спроможність особи/сім’ї самостійно подолати або мінімізувати негативний вплив таких обставин.
За результатами оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах складається відповідний акт за формою, затвердженою Мінсоцполітики, з пропозиціями щодо переліку соціальних послуг, яких потребує особа/ сім’я, та подається органу соціального захисту населення для подальшого прийняття рішення про надання соціальних послуг.
34. У разі отримання звернення (письмового або усного) особи, у тому числі дитини/сім’ї, про надання соціальних послуг екстрено (кризово) у зв’язку із загрозою життю чи здоров’ю особи або отримання повідомлення від суб’єкта про необхідність надання таких послуг оцінювання потреб особи/сім’ї у соціальних послугах не проводиться.
Рішення про надання послуг екстрено (кризово) приймається органом соціального захисту населення/надавачем невідкладно та протягом однієї доби забезпечується надання соціальних послуг. Відповідно до потреб особи надавач проводить термінове втручання в кризову ситуацію з метою негайного усунення або мінімізації наслідків такої ситуації, надання допомоги та підтримки, зокрема шляхом забезпечення психологічної підтримки та консультування (в тому числі телефоном), взаємодії з іншими фахівцями та службами (виклик бригади швидкої допомоги для надання невідкладної медичної допомоги, працівника уповноваженого підрозділу органу Національної поліції тощо).
У разі відсутності в особи, яка потребує надання послуг екстрено (кризово), документа, що посвідчує особу, та інших документів, визначених пунктом 28 цього Порядку, рішення про надання таких соціальних послуг приймається без їх подання.
35. За результатами надання послуг екстрено (кризово) надавач складає акт про надання соціальної послуги за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
Підтвердженням надання послуги кризового та екстреного втручання дитині є акт проведення оцінки рівня безпеки дитини, складений за формою, визначеною у додатку 10 до Порядку провадження органами опіки та піклування діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866.
Прийняття рішення про надання соціальних послуг чи відмову у їх наданні
36. Після отримання інформації за результатами запиту чи шляхом доступу до даних державних електронних інформаційних ресурсів орган соціального захисту населення протягом десяти робочих днів з дня одержання заяви відповідно до отриманих документів (даних) та з урахуванням результатів оцінювання потреб особи/ сім’ї у соціальних послугах приймає рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів, що видається за формою, затвердженою Мінсоцполітики.
37. Про прийняте рішення особа або її законний представник інформується органом соціального захисту населення не пізніше ніж через три робочих дні з дати його прийняття шляхом надання (надсилання) рішення про надання чи відмову в наданні соціальних послуг (його сканованої копії) у паперовій та/або електронній формі. У рішенні про відмову в наданні соціальних послуг обов’язково повинні бути обґрунтовані підстави відмови.
38. Рішення про надання соціальних послуг разом з інформацією про особу/сім’ю (призначені виплати та державну допомогу, встановлення статусу внутрішньо переміщеної особи, особи з інвалідністю тощо) також надсилається надавачу у паперовій та/або електронній формі не пізніше ніж через три робочих дні з дати його прийняття.
39. Рішення про обов’язкове надання соціальних послуг (проходження корекційних програм) приймається стосовно осіб, визначених частиною п’ятою статті 21 Закону України “Про соціальні послуги”.
Рішення про обов’язкове надання соціальних послуг (взяття під соціальний супровід) стосовно сімей, у яких порушуються права дитини, в тому числі тих, у яких батьки не виконують батьківських обов’язків або поновлені в батьківських правах, приймається органом соціального захисту населення на підставі рекомендацій, поданих за результатами розгляду матеріалів про стан сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах, комісією з питань захисту прав дитини, утвореною відповідно до Типового положення про комісію з питань захисту прав дитини, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 р. № 866.
У разі відсутності надавачів необхідних соціальних послуг у територіальній громаді за місцем проживання особи, яка потребує надання соціальних послуг, чи в найближчій за місцем розташування територіальній громаді або якщо запропонована соціальна послуга задовольняє потреби особи лише частково, орган соціального захисту населення визначає потенційних надавачів таких соціальних послуг і здійснює заходи щодо їх залучення до надання соціальних послуг, у тому числі для забезпечення їх фінансування.
41. У разі неможливості задоволення потреби жителів відповідної територіальної громади в наданні тих чи інших соціальних послуг, крім базових соціальних послуг, об’єднана територіальна громада інформує про це обласну держадміністрацію для забезпечення створення необхідних соціальних послуг на території об’єднаної територіальної громади, зокрема шляхом планування та фінансування видатків для задоволення потреб осіб/сімей регіону в соціальних послугах у межах регіональних і місцевих соціально-економічних програм розвитку.
Для організації надання соціальних послуг на регіональному рівні орган соціального захисту населення за місцем проживання/перебування особи, яка звернулася із заявою, подає клопотання про надання соціальних послуг разом з відповідними документами структурному підрозділу з питань соціального захисту населення обласної держадміністрації для подальшого прийняття рішення про надання соціальних послуг.
42. Підставою для відмови особі, яка звернулася із заявою, у наданні соціальних послуг є:
відсутність потреби осіб/сімей, які належать до вразливих категорій населення або перебувають під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини, в соціальних послугах за результатами оцінювання потреб особи/сім’ї;
ненадання надавачем тих соціальних послуг, яких потребує особа/сім’я;
наявність в особи відповідно до медичного висновку медичних протипоказань, перелік яких затверджується МОЗ (рішення про надання соціальних послуг приймається після усунення таких протипоказань).
Не може бути відмовлено у наданні соціальних послуг особі у разі загрози її життю чи здоров’ю, домашнього насильства, насильства за ознакою статі або жорстокого поводження з дитиною.
43. Інформація про прийняте рішення щодо надання соціальних послуг або відмову в їх наданні, соціальні послуги, що надаватимуться особі/сім’ї, а також про суб’єктів, що їх надаватимуть, фіксується в Реєстрі надавачів та отримувачів соціальних послуг протягом доби з моменту прийняття відповідного рішення.
Документи, на підставі яких прийнято рішення про надання соціальних послуг або відмову в їх наданні, формуються в особову справу отримувача соціальних послуг/особи, яка потребує надання соціальних послуг (у паперовій та/або в електронній формі), що зберігається органом соціального захисту населення відповідно до законодавства з дотриманням вимог Закону України “Про захист персональних даних”.
44. Соціальні послуги надаються відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики.
45. Зміст та обсяг соціальної послуги для кожного її отримувача визначається індивідуально залежно від його потреб і зазначається в індивідуальному плані надання соціальної послуги, що є невід’ємною частиною договору про надання соціальної послуги. Надання соціальних послуг одноразово, екстрено (кризово) здійснюється без укладення договору.
46. Оформлення документів для надання соціальних послуг проводиться відповідно до затверджених Мінсоцполітики форм обліку роботи з особами/сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах.
Інформація, що міститься в документах, оформлених для надання соціальних послуг, є конфіденційною. Надавач вживає заходів до захисту персональних даних відповідно до вимог Законів України “Про інформацію”, “Про захист персональних даних” та є відповідальним за нерозголошення такої інформації згідно із законом.
47. Підставами для припинення надання соціальних послуг є:
відсутність потреби в соціальних послугах за результатами оцінювання потреб осіб/сімей, які належать до вразливих категорій населення або перебувають під впливом чинників, що можуть зумовити потрапляння у складні життєві обставини;
закінчення строку дії договору про надання соціальних послуг (крім випадків продовження строку дії договору за результатами повторного оцінювання потреб);
відмова особи/сім’ї від отримання послуг (крім випадків соціального супроводу сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах, і сімей, у яких порушуються права дитини) та дострокове розірвання договору про надання соціальних послуг за ініціативою отримувача соціальних послуг;
зміна місця проживання/перебування отримувача соціальних послуг, що унеможливлює надання соціальних послуг;
невиконання без поважних причин отримувачем соціальних послуг вимог, визначених договором про надання соціальних послуг;
виявлення/встановлення недостовірності поданих отримувачем соціальних послуг інформації/документів під час звернення за наданням соціальних послуг, що унеможливлює подальше їх надання;
смерть отримувача соціальних послуг;
дострокове розірвання договору про надання соціальних послуг за ініціативою отримувача соціальних послуг;
ліквідація (припинення діяльності) надавача або припинення ним надання відповідних соціальних послуг.
Для підтвердження даних про смерть отримувача соціальних послуг використовуються відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, які передаються до Мінсоцполітики шляхом автоматизованого обміну електронними даними між інформаційними ресурсами Мін’юсту та Мінсоцполітики через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку, передбаченому законодавством.
У разі виявлення в отримувача соціальних послуг у процесі надання соціальних послуг відповідно до медичного висновку медичних протипоказань, визначених переліком, затвердженим МОЗ, надання соціальних послуг припиняється на строк до усунення таких протипоказань без розірвання договору про надання соціальних послуг.
Надання соціальних послуг не може бути припинено у разі наявної загрози життю чи здоров’ю особи, домашнього насильства, насильства за ознакою статі або жорстокого поводження з дітьми.
48. Якщо отримувач соціальних послуг без поважних причин не виконує умови договору про надання соціальних послуг, надавач надсилає отримувачу соціальних послуг або його законному представнику письмове повідомлення про дату, з якої буде припинено надання соціальних послуг у разі подальшого невиконання умов договору. Надання соціальних послуг у такому разі припиняється не раніше ніж через п’ятнадцять календарних днів з дати відправлення відповідного письмового повідомлення.
49. Рішення про припинення надання соціальних послуг надається отримувачу соціальних послуг або його законному представнику в письмовій та/або електронній формі із зазначенням причин припинення протягом трьох робочих днів з дати його прийняття.
50. Якщо підставою для відмови в наданні/припинення надання соціальних послуг є ненадання надавачем тих соціальних послуг, яких потребує особа/сім’я, або ліквідація (припинення діяльності) надавача чи припинення надання ним відповідних соціальних послуг, такий надавач надсилає об’єднаній територіальній громаді інформацію про факти такої відмови не пізніше ніж через три робочих дні з дати прийняття відповідного рішення для врахування під час визначення потреб населення територіальної громади у соціальних послугах та організації їх надання.
Рішення про відмову в наданні соціальних послуг або припинення їх надання може бути оскаржено в судовому порядку.
51. Після завершення надання соціальної послуги надавач у строк, що не перевищує п’яти робочих днів, інформує орган соціального захисту населення про завершення (припинення) її надання та результати роботи з особою/сім’єю.
52. У разі зміни місця проживання/перебування особи, яка отримувала соціальні послуги догляду вдома, соціального супроводу, для забезпечення безперервності надання соціальних послуг орган соціального захисту населення за згодою отримувача послуг не пізніше ніж через п’ять робочих днів з дати отримання інформації про припинення надання соціальної послуги інформує орган соціального захисту населення (фахівця із соціальної роботи або уповноважену посадову особу) за новим місцем проживання/перебування такої особи, якщо воно відоме, про доцільність продовження надання соціальної послуги, про заходи, що проводились у процесі надання послуги, результати роботи і подає пропозиції щодо подальшої підтримки отримувача соціальних послуг.
У разі зміни місця проживання/перебування сім’ї з дітьми, яка перебувала під соціальним супроводом у зв’язку з ухиленням батьками або особами, які їх замінюють, від виконання своїх обов’язків із виховання дитини, або сім’ї, у якій батьків поновлено в батьківських правах, обов’язково інформується служба у справах дітей за новим місцем проживання/перебування сім’ї для організації подальшої роботи з нею.
Секретар сільської ради Ренат НІЗАМІЄВ
Додаток 3
до рішення 54 сесії VIII скликання
Юнаківської сільської ради
від 12.02.2025
Структура та гранична чисельність
комунальної установи «Центр надання соціальних послуг»
Юнаківської сільської ради
№ п/п | Назва посад | Кількість штатних одиниць |
Апарат центру надання соціальних послуг
1 | Директор | 1 |
2 | Бухгалтер | 1 |
3 | Помічник ветерана | 1 |
ВСЬОГО | 3,0 |
Відділення соціальної допомоги вдома
1 | Завідувач відділення | 1 |
2 | Соціальний робітник | 9 |
ВСЬОГО | 10,0 |
Відділення соціальної роботи з сім’ями, дітьми та молоддю
1 | Фахівець з соціальної роботи | 1 |
2 | Психолог | 0,5 |
ВСЬОГО | 1,5 |
Секретар сільської ради Ренат НІЗАМІЄВ
Додаток 4
до рішення 54 сесії VIII скликання
Юнаківської сільської ради
від 12.02.2025
ШТАТНИЙ РОЗПИС
на 2025 рік
Центр надання соціальних послуг Юнаківської сільської ради
(назва установи)
Вводиться в дію: з «___»____________ 2025 року
№ з/п |
Назва відділень та посад |
Тариф-ний розряд | Посадовий оклад (грн.) |
Підвищення посадового окладу на 15%, (грн.) | Підвищення посадового окладу на 20%, (грн.) | Посадовий оклад з підвищенням (грн.) | Кількість штатних одиниць | Фонд заробітної плати на місяць за посадовими окладами (грн.) |
І. Апарат центру | ||||||||
1 | Директор | 14 | 7732,00 | 1 | 7732,00 | |||
2 | Бухгалтер | 10 | 5815,00 | 1 | 5815,00 | |||
3 | Помічник ветерана | 11 | 6294,00 | 1 | 6294,00 | |||
Усього | 19841,00 | 3 | 19841,00 | |||||
ІІ. Відділення соціальної допомоги вдома | ||||||||
4 | Завідувач відділення | 11 | 7092,00 | 1 | 7092,00 | |||
5 | Соціальний робітник | 6 | 4633,00 | 9 | 41697,00 | |||
Усього | 11725,00 | 10 | 48789,00 | |||||
ІІІ. Відділення соціальної роботи з сім’я, дітьми та молоддю | ||||||||
6 | Фахівець з соціальної роботи | 9 | 6228,00 | 1 | 6228,00 | |||
7 | Психолог | 10 | 2910,00 | 0,5 | 2910,00 | |||
Усього | 9138,00 | 1,5 | 9138,00 | |||||
РАЗОМ | 40704,00 | 14,5 | 77768,00 |
Секретар сільської ради Ренат НІЗАМІЄВ