ОПИС ДОКУМЕНТУ

Автори:

Нізамієв Ренат Міннімухаматович


Доповідачі:

Сіма Олена Олександрівна



Рішення:

Прийнято

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

3

Дата реєстрації:

06.02.2025

Проголосовано:

11.02.2025 14:37:38

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    4
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    1

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ ДРУК РІШЕННЯ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 3

Текст:




УКРАЇНА



ЮНАКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА



СУМСЬКОГО РАЙОНУ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ



VІІІ СКЛИКАННЯ



LIV СЕСІЯ



РІШЕННЯ



від 12 лютого 2025 року с. Юнаківка



Про звіт сільського голови про роботу Юнаківської сільської ради та її виконавчого комітету за 2024 рік



Заслухавши звіт сільського голови Сіми О.О. «Про роботу Юнаківської сільської ради та її виконавчого комітету» та керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Юнаківська сільськарада



ВИРІШИЛА:



Звіт сільського голови Сіми О.О.«Про роботу Юнаківської сільської ради та її виконавчого комітету за 2024 рік» (Додаток №1) взяти до відома.





Сільський голова Олена СІМА



Додаток №1 до рішення LIV сесії VІІІ скликання Юнаківської сільської ради від 12.02.2025 року



Звіт



сільського голови про роботу Юнаківської сільської ради та



її виконавчого комітету за 2024 рік



Одним з ключових завдань, які ставить для себе держава – збереження та розвиток українського села, його інтеграція до економічних умов ХХІ століття.



Сільська рада є колегіальним органом, який представляє спільні інтереси об’єднаної територіальної громади. Тому все, що зроблено за звітний період, є результатом колективної роботи кожного депутата, постійних комісій, сесійної діяльності, виконавчого комітету об’єднаної територіальної громади, співпраці з громадським активом та жителями громади.



Наш пріоритет – щасливе село, в якому мешканці мають швидкий і повноцінний доступ до всіх суспільних інфраструктур та державних послуг, і разом з тим – зберігають неповторну специфіку і традиції українського села.



Юнаківська об’єднана територіальна громада утворена відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад». До складу громади увійшли наступні населені пункти: села Юнаківка, Садки, Басівка, Локня, Новеньке, Яблунівка, Корчаківка, Нова Січ, Храпівщина, Могриця, селища Кияниця, Мар’їне, Варачине, Мала Корчаківка, Іволжанське.



Керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Конституцією України, виконавчий комітет Юнаківської сільської ради проводить певну організаційну роботу по виконанню власних та делегованих повноважень органів виконавчої влади, спрямованих на покращення добробуту, розвиток інфраструктури та благоустрою нашої громади.



Робота апарату сільської ради здійснюється у відповідності до затвердженого плану роботи виконкому та завдань, що ставляться на нарадах у сільського голови. На щотижневих нарадах розглядаються та вирішуються поточні питання і визначаються шляхи вирішення проблемних та перспективних питань. За підсумками нарад відповідальним виконавцям дано відповідні доручення, які стосувалися питань діяльності освітніх та медичних закладів, проведення заходів, організації харчування дітей школах, реалізації проектів та програм, ремонту дорожнього покриття вулиць, асфальтування, освітлення вулиць, водопостачання, розгляду окремих звернень та скарг громадян, інших документів.



За звітний період сільським головою видано 380 розпоряджень, з яких:




  1. з основної діяльності – 109;

  2. особового складу (кадрові) – 200;

  3. про відпустки, відрядження - 71



За звітний період скликано 11 сесій сільської ради на яких розглянуто 269 питання, та 15 засідань виконавчого комітету сільської ради на яких розглянуто471 питання.



На засіданнях виконкому розглядалися заплановані питання, що стосуються плану роботи виконавчого комітету, надання матеріальної допомоги жителям громади, присвоєння поштових адрес, надання дозволів на видалення зелених насадження, захисту прав та інтересів малолітніх та неповнолітніх жителів громади, питання прийняття на квартирний облік тощо. Посадовими особами сільської ради вчинено 79 нотаріальних дій та складено 69 довіреностей.



Як і загалом в Україні, на території об’єднаної територіальної громади смертність перевищує народжуваність. За звітний період на території Юнаківської ОТГ народилося 11 осіб а померло 78, зареєстровано 6 шлюбів.



опрацьовано заяв з питань реєстрації місця проживання – 128, проведено зняття з реєстрації 114 (разом с померлими), реєстрацію місця проживання 92, внутрішньо переміщені до громади 22, евакуйовані 892 чоловік



Станом на 01.01.2025 року загальна кількість населення громади складає 4247осіб.



Було опрацьовано 565 звернень громадян у вигляді заяв з них:



земельні питання – 55, питання соціального захисту – 216, житлово-комунального господарства – 12, інші - 282.



Робота депутатського корпусу сільської ради є злагодженою, суттєвих розбіжностей в думках, позиціях в нас немає, рішення в основному приймаємо одноголосно.



Слід зазначити, що крім участі в роботі постійних комісій та пленарних засіданнях ради, депутати працюють в округах, допомагають своїм виборцям у вирішенні їх проблем, беруть активну участь і в заходах, які проводяться сільською радою.



У всіх є бажання працювати, кожен депутат хоче щось зробити для свого округу і це головне.



Відвідуваність депутатами сесій склала 81 відсоток.



При сільській раді протягом року належним чином працювали депутатські комісії.



Так, комісія з питань законності, правопорядку, депутатської діяльності та антикорупційної діяльності, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовищ, (голова Слюсар К.О.) провела 12 засідань, розглянувши 93 питань.



Комісія з питань фінансів, планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку (голова Колосок В.Г.) провела 15 засідань, розглянувши 184 питання. 



Комісія з питань з освіти, культури, охорони здоров’я, молоді, фізкультури і спорту та соціального захисту населення (голова комісії Фегер В.В.) –2 засідання, розглянуто 5 питаннь.



Комісія з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, транспорту, зв’язку та сфери послуг (голова комісії Ковбасенко С.В.) розглянуто 1 питань



Сільською радою відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» здійснюється оприлюднення Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів сільської ради на відповідні роки, проектів регуляторних актів та аналізу їх регуляторного впливу та відстеження результативності на власному сайті регуляторні політика.



На виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в частині забезпечення прозорості та відкритості діяльності суб’єктів владних повноважень постійно оновлюється інформація на офіційному веб-сайті Юнаківської сільської ради з відео фіксацією проведення сесії та засідань постійних комісій з подальшим збереженням та надання доступу до відеоматеріалів.




  • про проекти прийняті рішення виконкому та сесії сільської ради,

  • протоколи поіменного голосування;

  • регуляторні акти;

  • про основні події та заходи, що були проведені на території села та району,

  • оголошення, які мають суттєве значення в житті громади нашого села.



Для постійного діалогу з громадськістю ведеться сторінка Юнаківської сільської ради у FaceBook. Відповідно до ЗУ «Про доступ до публічної інформації» з метою реалізації відкритості використання публічних коштів на сайті Юнаківської громади цілодобово працюють платформи «Публічні закупівлі», «Слідкуй за витратами», «Звернення до посадовця», «Безоплатна правова подомога», «Електронні петиції», де в режимі онлайн оприлюднюється інформація про надходження та витрату коштів платників податків, відгуки та пропозиції, щодо важливих для життєдіяльності громади питань, тощо.



Гуманітарна Допомога населенню



За 2024 рік громадським організаціями, міжнародними фондами було виділено для забезпечення потреб населення Юнаківської громади гуманітарної допомоги у вигляді: ГО «Джем» – 10384 продуктових наборів, ГО «Червоний Хрест» - 380 продуктових та 360 гігієнічних наборів, БФ «Емець» 510 продуктових наборів, UNICEF 130 наборів, БО «Благодійний фонд Перший Сумський гуманітарний штаб» - 800 проднаборів.



11 домоволодінь від ГО «Людина в біді» отримало 875 тисяч грн. на відшкодування пошкоджень та руйнувань.



Фонд АКТЕД – надав 36 будівельних наборів населенню.



ГО «Людина в Біді» вручив 102 ваучери по 10 тисяч на придбання будівельних матеріалів, та 107 будівельних наборів. ГО «Кольпінго» надав гуманітарної допомоги одягом «Секонд-хенд», фонд «Медеєр» дитячі зимові костюми, 11 велосипедів для працівників соціального захисту та 4 для медичних працівників, ТОВ «Енда Задент» видавав гуманітарну допомогу набори насіння овочевих культур, Фонд LIFE LINE UKRAINE надав автомобіль VW Transporter, Фонд «Lemberga» надав Toyota pickupб, Сміденьска громада Ковельського району Волинської області передала пожежну машину, за субвенцію передану м.Конотоп придбано автобус, також для КП «СВІТАНОК» благодійні фонди надали інструменти та інвентар.



Бюджет сільської ради за 2024 рік.



За 2024 рік до бюджету сільської ради надійшли:



-  доходи у сумі  34186584 гривень власних надходжень та 23941390 грн. субвенції з державного та обласного та місцевого бюджетів , в тому числі доходи загального фонду сільського бюджету  – 31960204  гривень, доходи спеціального фонду сільського бюджету – 2226379  гривень;



-  видатки сільського бюджету у сумі  49260186  гривень, в тому числі видатки загального фонду сільського бюджету –44373795 гривень, видатки спеціального фонду сільського бюджету –  4886391 гривень.



Надходження до сільського бюджету.



Основними джерелами надходження коштів до сільського бюджету є:




  • Податок  та збір на доходи з фіз. осіб –  18273511 грн.

  • Оренда землі –  3898162 грн.

  • Збори за надані адміністративні послуги –  1003386 грн.

  • Акциз –  35376 грн.

  • Єдиний податок –  6260308 грн.

  • Рентна плата – 1740015 грн.

  • Інші неподаткові надходження - 12272 грн.

  • Інші доходи – 737174 грн.



11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати»




  1. План на 2024 рік становив 87756521 грн. фактично надійшло 8488177 грн., недовиконання дохідної частини становить 4 %, ураховуючи те, що приміщення закладів дошкільної освіти та приміщення шкіл повністю зруйновані з працівниками обслуговуючого персоналу шкіл та садочків припинено дію трудового договору починаючи з 01.09.2024р .




  • Найбільшими платниками податків є:

  • Управління освіти культури, туризму молоді та спорту Юнаківської сільської ради – 2055911 грн.

  • ПАТ «Іскра» - 1212771 грн.

  • ФГ «Зернова Долина» - 968955 грн.



11010400 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку інших ніж заробітна плата» План на даний період становить 9047850 грн. фактично надійшло 9465109 грн., перевиконання дохідної частини становить 4,6 %, у зв’язку із виплатою дивідендів с-г підприємств. 




  • Найбільшими платниками податків є:

  • ФГ «Зернова Долина» - 3502058 грн.

  • ПАТ «Іскра» - 2266761 грн.

  • ТОВ АФ «Семереньки» - 597300 грн.



11010500 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування» план на період і факт 211645 гривень.



13010100 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування» фактично надійшло 1258297 грн.




  • Сумське ЛГДП «Ліси України» – 1258297 грн.



13010200 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування»  фактично надійшло 468418 грн.




  • Сумське ЛГДП "Ліси України"– 459291 грн.

  • ДП "Миколаївський лісгосп"- 9127 грн.



14040000 «Акцизний податок з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів» фактично надійшло 35375 грн.:




  • Найбільшими платниками податків є:

  • ФОП «Халіченко Г.В.» – 12593  грн.

  • ФОП «Чайка О.В..» - 2500 грн.



18010600 «Орендна плата з юридичних осіб» фактично надійшло 3719385 грн. зменшення надходжень в порівнянні з попереднім роком, у зв’язку із звільненням платників податків 2-х та 5-ти км зони.



Найбільшими платниками є:




  • ФГ « Зернова Долина» - 1310165 грн.

  • ФГ «Захарченко А.В.» - 510600 грн.

  • 18050400 «Єдиний податок з фізичних осіб» фактично надійшло 2331135 грн. збільшення даного податку у зв’язку зі збільшенням зареєстрованих платників податку та збільшення мінімальної заробітної плати.

  • Найбільшими платниками є:

  • Шаповал А.М. – 217991 грн.

  • Сиротенко О.М. – 218754 грн.



18050500 «Єдиний податок з сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків» фактично надійшло 3636871 грн., зменшення надходження даного податку, в порівнянні з попереднім роком, у зв’язку із звільненням платників податків 2-х та 5-ти км зони, та зменшенням кількості реалізації с-г продукції.



Найбільшими платниками є:




  • ФГ «Зернова Долина» - 719600 грн.

  • ПрАТ «Іскра» - 461114 грн.



Протягом звітного періоду працювали всі установи та організації бюджетної сфери сільської ради.



Спеціальний фонд



До спеціального фонду сільського бюджету (без врахування трансфертів) протягом 2024 року надійшло 2226,4 тис.грн., в тому числі:



- «Екологічний податок» надійшло коштів 5,9 тис.грн., виконання по даному виду податків становить 100 % до запланованого обсягу, найбільшим платником є ПрАТ «Іскра»;



- «власні надходження бюджетних установ» планувалось 2226,6 тис. грн. , виконання 100%.



УПРАВЛІННЯ ФІНАНСІВ ТА ЕКОНОМІКИ



На  2024 рік для проведення видатків, що підпорядковані управлінню фінансів та економіки Юнаківської сільської ради кошторисом передбачені видатки по загальному фонду у сумі 1953,8 тис.грн. та спеціальному фонді 185,0 тис.грн.



 Касові видатки загального фонду за відповідний період склали 1835,7 тис.грн., по спеціальному фонду касові видатки склали в сумі 155,0 тис.грн.



КПКВК МБ 3710160 Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад



План асигнувань  загального фонду з урахуванням внесених змін затверджено  в сумі 1058,2 тис.грн., касові видатки складають 956,1 тис.грн.



КЕКВ 2100 «Оплата праці і нарахування на заробітну плату»



За звітний період в повному обсязі виплачена заробітна плата працівникам апарату управління та здійсненні нарахування на неї в сумі 877,8 тис.грн.



На поточні видатки використано кошти у сумі 88,6 тис.грн. в тому числі по:



КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» - 19,6 тис.грн.



( придбання канцелярських товарів – 19,6 тис.грн.)



КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)»  69,0 тис.грн. (послуги з реєстрації користувачем програмного продукту "АІС"Місцеві бюджети рівня міста,району"2006"- 8,3 тис.грн., інформаційно-консультативні послуги з обслуговування комп’ютерних програм, послуги обслуговування програмного забезпечення  –60,7 тис.грн.).



Кредиторська та дебіторська заборгованість на 01.01.2025 р. відсутня.



КПКВК МБ 3719770 «Інші субвенції»



КЕКВ 2620. За звітний період перераховано поточних трансфертів органам державного управління інших рівнів на суму по загальному фонду 261,2 тис.грн. 



Сумській районній державній адміністрації:



на утримання об'єднаного трудового архіву – 159,7 тис.грн. 



на забезпечення виконання управлінням соціального захисту населення рішень судів та інших виконавчих документів про стягнення коштів – 6,8 тис.грн. 





Степанівська селищна рада:



-  КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Степанівської селищної ради» 85,1 тис. грн.



-     КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Степанівської селищної ради» - 9,6 тис.грн.



КПКВК МБ 3719800 «Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів»



За звітний період перераховано поточних трансфертів органам державного управління інших рівнів на суму 618,4 тис.грн. по загальному фонду на наступні видатки:



-  Головне управління Національної поліції в Сумській області для матеріально матеріально-технічного забезпечення відділення поліції №4 (м.Суми) придбання ПММ, технічного обслуговування автотранспорту, придбання будівельних матеріалів – 50,0 тис.грн., придбання ПММ та технічного обслуговування автомобіля офіцера громади на 2024 рік - 44,3 тис.грн. ;



      - Сумському обласному центру комплектування та соціальної підтримки: для придбання технічних засобів, що мають функцію фото- та відео- запису (боді-камери) для Сумського районного ТЦК та СП– 3,1 тис.грн., для закупівлі  запчастин на автомобіль який залучено до виконання завдань з захисту об'єктів критичної інфраструктури від ударів з повітря для ВЧ 4966 – 20,0 тис.грн.



- ВЧ 9953 – для придбання запасних частин до автомобільної техніки загального і спеціального призначення, інструментів та технічних засобів – 150,0 тис.грн., закупівлю 15 одиниць дронів – 201,4 тис.грн.



      - ВЧ 7045 для закупівлі військового майна та закупівля автомобільних запчастин – 149,6 тис.грн;



Спеціальний фонд – 155,0 тисрн.:



ВЧ А4638 для закупівлі безпілотних літальних апаратів  - 100,0 тис.грн.



Сумській районній військовій адміністрації для придбання протяжного сканера WorkForce DS-970 – 55,0 тис.грн.



Земельні питання



1. Станом на 01.12.2022 року загальна площа земель Юнаківської сільської ради відповідно до таблиці складає: 






























































Категорія земель Площа, га
Загальна площа земель, всього 33828,1100
Землі сільськогосподарського призначення 21115,5132
Землі житлової забудови 566,6641
Землі громадської забудови 226,0158
Землі природно-заповідного фонду 15,6
Землі рекреаційного призначення 3,0000
Землі історико-культурного призначення 59,3003
Землі лісогосподарського призначення 10360,3004
Землі водного фонду 120,0871
Землі промисловості 661,9217
Землі комунальної власності (запас, резерв) 610,0000
Площа земельних часток (паїв) 15879,8082
Площа земельних ділянок під ОСГ 1890,0404


У 2024 році було проведено 5 (п’ять) засідань Комісії з питань визначення земельних ділянок сільськогосподарського призначення усіх форм власності, які розташовані на території Юнаківської сільської ради непридатними для використання за цільовим призначенням. З клопотаннями до сільської ради зверталися сільгоспвиробники різних форм власності щодо надання пільг зі сплати орендної плати за договорами оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності, зі сплати єдиного податку четвертої групи, зі сплати    мінімального податкового зобов’язання за земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які розташовані на території Юнаківської сільської ради у межах 5 км. зони від корду з російською федерацією  та   визнані Комісією непридатними для використання за цільовим  призначенням у господарській діяльності та за умови, що земля не обробляється. Пільга надана на загальну площу – 5904,6770 га.



Інфраструктура



На даний момент за активної допомоги та сприяння регіональних консультантів Асоціації ОТГ України розроблено та прийнято Стратегію розвитку Юнаківської територіальної громади на 2022-2027 роки.



Загальна кількість суб’єктів підприємницької діяльності що здійснюють господарську діяльність на території об’єднаної громади 86 одиниць, у т.ч.:




  • юридичні особи – 31 ;

  • фізичні особи – 55 ;



Споживчий ринок Юнаківської сільської ради об’єднаної територіальної громади налічує 18 об’єктів торгівлі із них: 16 магазинів продовольчих та господарських товарів, 2 об’єкти громадського харчування. На сьогоднішній день усі вони або пошкоджені або зруйновані або зачинені.



За час проведень на території громади бойових дій пошкоджено 332 будинки, 24 квартири, зруйновано 37 житлових будинків, 17 квартир зруйновано внаслідок бомбардувань об’єктів критичної інфраструктури зокрема: дитячих садочків : 3, шкіл – 2 пошкоджено, 2 зруйновано, клубів 3, амбулаторія 2, церков 3, будівель та ангарів сільгоспідприємств 19 пошкоджено, 14 зруйновано, готельно-ресторанний комплект 1, пилорама 1.



І це тільки ті про які власники повідомили та надали підтверджуючі заяви і на які складено відповідні акти.



Інфраструктура населених пунктів громади є вкрай застарілою, тому особлива увага приділяється іі розвитку та модернізації.



Видаткова частина бюджету установ, що підпорядковані розпорядником коштів Юнаківської сільської ради, становить 17099439,24 грн.



Станом на 31.12.2022 року кредиторська заборгованість по загальному фонду відсутня, а по спеціальному фонду склала – 70960,00грн: КПКВКМБ 0116030 КЕКВ 3110 (в сумі 35960,00 грн за насоси БЦПЄ 2шт., ФОП Шкарупа О.В., та КПКВКМБ 0110150 КЕКВ 3110 (в сумі 35000,00 грн за системні блоки 2шт., ФОП Кругляк А.П.)



Дебіторської заборгованості по загальному фонду станом на 31.12.2022 року склала – 14898,50 грн., по ТПКВК 0110150 КЕКВ 2274 ,попередня оплата за природній газ , з постачальником ТОВ «ГК «Нафтогаз Трейдинг».



0110150 – Організаційне,інформаційно-економічне та матеріально- технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради(у разі її створення), міської,селищної, сільської рад.



Штатна чисельність працівників на звітну дату становить 52,0 шт. од., фактично зайнято 41,0 шт. од.



Касові видатки апарату управління сільської ради становлять 7893324,97 грн. що становить 91,0% до планових показників за 12 місяців 2022 року, з них видатки на заробітну плату –6087342,74грн.,



KEKB2210«Предмети,матеріали,обладнаннятаінвентар» - 163605,65 грн.



66993,00 грн. – канцелярські товари, 81300,00 грн. – бензин, 6000,00 грн – електр.ключі ., господарські товари – 3000,00 грн. , запасні частини – 6312,15 грн.



КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних) – 89953,22 грн. ( 12972,00грн.-посл. з обслугов. Комп. програм, 49952,38 грн. – телекомунікаційні послуги, 9000 грн. – заправка картриджів, 3500 грн. – підключення програми «M.E.Doc», послуги з виготовлення електронних ключів – 1848,00 грн., відшкод. районні раді за реєстраторів – 2050,00 грн., 4972,80 грн. – пос .пообслугов. внутрішніх і зовнішніх мереж газопостачання )КЕКВ 2272 «Оплата водопостачання та водовідведення» 168,12 грн. – відшкодування за державного реєстратора.



КЕКВ 2273 «Оплата електроенергії» - 33307,84 грн.



КЕКВ 2274 «Оплата природного газу» 83188,07грн.



КЕКВ 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» - 47,02 грн. (відшкодування).



КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» - 5414,80 грн.



010180 – Інша діяльність у сфері державного управління.



Касові видатки становить 121199,90 грн. що становить 95,8% до планових показників за 2022 рік.



КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки» - 121199,90 грн.9виплати по судовому рішенню)



0113032 Надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв’язку.



Видатки станом за 2022 рік складають – 3999,90 грн.



0113160 надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам із інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують стороньої допомоги.



Видатки станом за 2022 рік складають – 2246,25 грн.



113242 Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення.



Видатки станом за 2022рік складають – 2807691,00 грн.



КЕКВ 2730 – 770020,00 грн. ( 24чол. на лікування – 78775,00 грн., Назаренко Н.М. с.Юнаківка на проїзд в лікарню на гемодіаліз - 11520,00 грн., постраджалі від обстрілів житла.- 32 чол.- 178100,00 грн., ДФТГ – 33 чол.-265650,00 грн., АТО до дня захистника – 35 чол.- 70000,00 грн., батьки загиблих АТО 2 чол.- 4000,00 грн., авганці – 8 чол.- 4000,00 грн., на поховання загиблим – 7 чол.- 54000,00 грн., батькам на памятник загиблого сина – 20125,00 грн., при необхідності на податоп ПДФО і військовий збір – 83850,00 грн.)



КЕКВ 2275 – 1270500,00 грн.( дрова населенню)



КЕКВ 2240 – 767171,00 грн. ( послуги по перевезенню дров)



0116013 Забезпечення діяльності водопровідно- каналізаційного господарства



План асигнувань на 2022 року становить – 100000,00 грн.



Видатки станом за 2022 р не має.



0116030 Організація благоустрою населенихпунктів



План асигнувань на 2022 року становить 1701605,00грн.



Видатки на утримання установи складають 984013,70грн.



з них видатки КЕКВ 2273 -146576,81грн., КЕКВ 2275 -138768,68грн.(вивіз сміття ).



КЕКВ 2111 (ЦПХ) – 197172,00 грн.



КЕКВ 2120(ЦПХ) – 43377,84грн.



КЕКВ 2210 –181750,00грн. (бензин та дизтопливо (на косовицю бур’янів, та випилювання кущів) – 132400,00 грн., будівельні матеріали – 49350,00 грн.,



КЕКВ 2240 – 276368,37грн. (послуги по технічному обслуговуванню електричних мереж вуличного освітлення Юнаківської сільської ради -7835,49 грн., послуги по оперативно-технічному обслуговуванні електрообладнання – 14750,00 грн, телекомукаційні послуги – 53094,32 грн.,КП Світанок автопослуги – 158824,56 грн., автопослуги по перев.гуманіт.- 28760,00 грн., фоп Біцак А.Ю. – 13104,00 грн.)



0117130 здійснення заходів із землеустрою.



Видатки на утримання установи складають 0,00грн



0117461 Утримання і розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету.



Видатки на утримання установи складають 0,00грн.



0118240 Заходи та роботи з територіальної оборони.



Видатки на утримання установи складають 720660,00 грн



КЕКВ 2210 «Предмети,матеріали,обладнаннятаінвентар» – 270660,00 грн. (бензин та дизтопливо – 99020,00 грн, спецодяг 171640,00 грн.)



КЕКВ 2730 інші виплати населенню – 450000,00 грн.



0118775 Інші заходи за рахунок коштів резервного фонду місцевого бюджету.



KEKB2210«Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» - 418970,53 грн. ( шифер – 182471,50 грн.,профнастіли – 24758,40 грн.вікна металопластік.-198550,00 грн.,канат та цвяхи – 5159,55 грн.,господ.товари – 8031,08 грн.)



КЕКВ 2275 «Оплата інших енергоносіїв та інших комунальних послуг» - 26771,21 грн.( дерев’яні кругляшки)



Спеціальний фонд.



0110150 – Організаційне,інформаційно-економічне та матеріально- технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради(у разі її створення), міської,селищної, сільської рад.



План асигнувань на 2022 року становить – 35000,00 грн.



Видатки станом за 2022 р не має.



0116030 Організація благоустрою населенихпунктів



План асигнувань на 2022 року становить 767761,00грн.



Видатки на утримання установи складають 121200,00грн. КЕКВ 3110 – 121200,00грн.( дизильний генератор).



0117670 Внески до статутного капіталусуб’єктів господарювання.



КЕКВ 3210 «Капітальні трансферти підприємствам ( установам, організаціям)»



Видатки за 2022р склали 841400,00 грн. на утримання установи КП «Світанок» Юнаківської сільської ради.



0117691 Виконаннязаходів за рахунок цільових фондів, утворених Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування і місцевими органами виконавчої влади і фондів, утворених Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування.



Видатки на утримання установи складають 78119,78 грн.



КЕКВ 2210- 78119,78 грн. ( матеріали для вуличного освітлення )



0118240 Заходи та роботи з територіальної оборони.



Видатки на утримання установи складають 2680002,00 грн



КЕКВ 3110 – 2680002,00,00 грн. ( екскавотор ).



0118775 Інші заходи за рахунок коштів резервного фонду місцевого бюджету.



Видатки на утримання установи складають 399840,00 грн



КЕКВ 3110 – 399840,00 грн. ( генератори бензинові 7 шт. )



Транспортне сполучення та зв'язок



Належне транспортне сполучення належним чином здійснювалось маршрутним транспортом приватними перевізниками від сіл Басівка через с.Локня, с. Юнаківка, с.Пролетарське, с.Кияниця, с.Іволжино до м.Суми від с.Могриця до м.Суми від с.Мар’їне до м.Суми і в зворотньому напрямку.



Проте після значного пошкодження дорожнього покриття внаслідок обстрілів та руху важкої техніки значно ускладнилось транспортне сполучення по Юнаківській трасі. Перевізники відмовляються здійснювати рейси. Сільська рада веде постійні перемовини з перевізниками стосовно змін у графіку маршрутів та з представниками дорожній служб щодо проведення ремонту дорожнього покриття.



Благоустрій.



 Основним завданням щодо реалізації заходів з благоустрою населених пунктів Юнаківської громади у 2024 році є забезпечення належного утримання та поліпшення санітарного та естетичного стану підвідомчої території.



Комунальним підприємством «Світанок» проводилася системна робота з благоустрою території громади, а саме:



1. Утримання в належному санітарному та естетичному стані місць відпочинку та масового перебування людей, це прибирання та обкошування зупинок, ринкових площ, дитячих площадок, спортивних майданчиків та зон відпочинку.



2.Ремонт та резервне живлення водонапірних башт, водогонів.



3. Вивіз сміття та твердих побутових відходів



Заходи з цивільного захисту



З метою покращення стану цивільного захисту в Юнакіівській сільській раді та його готовності до дій при виникненні надзвичайних ситуацій, протягом 2024 року проведено наступні заходи:



1.Оновлено склад місцевої комісії з питань ТЕБ та НС та проведено 10 чергових засідань, на яких було розглянуто 21 питаня. З усіх питань ухвалені відповідні рішення;



2. Розпорядженням сільського голови № 08-ОД від 08.02.2024 року призначено керівника робіт та створено штаб з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій місцевого рівня;



3. Розпорядженням сільського голови №59-ОД від 07.08.2024 «Про проведення евакуації населення Юнаківської територіальної громади» проведено евакуацію населення Юнаківської територіальної громади.



4. Рішенням виконавчого комітету Юнаківської сільської ради № 74 від 25.01.2024 року затверджений план основних заходів цивільного захисту на 2024 рік на території Юнаківської сільської ради;



5. Рішенням виконавчого комітету Юнаківської сільської ради № 182 від 29.02.2024 року затверджено план заходів щодо забезпечення безаварійного пропуску льодоходу повені та дощових паводків у весняний період 2024 року на території Юнаківської сільської ради;



6. Рішенням виконавчого комітету Юнаківської сільської ради № 183 від 29.02.2024 року затверджені заходи щодо попередження винекнення пожеж на території Юнаківської сільської ради в пожежонебезпечний весняно-лытный перыод 2024 року;



7. Рішенням виконавчого комітету Юнаківської сільської ради № 294 від 10.04.2024 року затверджено План евакуації населення, матеріальних та культурних цінностей з районів можливих бойових дій у безпечні райони на території Юнаківської територіальної громади Сумського району Сумської області;



8. Проведено навчання 6-ти посадових осіб органів місцевого самоврядування в навчально-методичному центрі цивільного захисту та безпеки життєдіяльності Сумської області та отримані відповідні посвідчення.



Охорона праці.



З метою забезпечення в Юнаківській сільській раді заходів, спрямованих на запобігання нещасним випадкам, професійним захворюванням і аваріям проведена наступна робота:



1.Розроблено та затверджено 2 інструкцій з охорони праці для всіх категорій працівників сільської ради, інструкцію з охорони праці при роботі з комп’ютером, принтером, сканером та іншою оргтехнікою, інструкцію з охорони праці для працівників апарату сільської ради, начальників відділів, спеціалістів, фахівців.



2. Проведено вступні, первинні, повторні інструктажі з пожежної безпеки та охорони праці для всіх працюючих в сільській раді, навчання про правила користування медичною аптечкою та вогнегасником.



Освіта



Якісна освіта і майбутнє – це ті аспекти, з позицій яких ми здійснюємо аналіз розвитку галузі освіти громади за попередній рік та визначаємо орієнтири на наступні роки.



Освітня галузь у громаді на сьогодні представлена  2-ма закладами загальної середньої освіти, 2-ма гімназіями, 2-ма дошкільними та 1-м позашкільним навчальним закладом. Це такі заклади, як:



- Басівська гімназія Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області, в якому навчається 32 учнів;



- Юнаківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області, в якому навчається  68 учнів;



- Новосічанський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області, в якому навчається  112 учнів;



-  Могрицька гімназія з дошкільним відділенням та початковою школою Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області в якому навчається  44 учнів.



Всього повною загальною середньою освітою по сільській раді охоплено 256 учнів.



Мережа закладів дошкільної освіти складається з таких закладів:




  • Юнаківський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Малятко», в якому виховується 19 вихованці;

  • Кияницький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Пролісок», в якому виховується 13 вихованці;

  • Могрицька гімназія з дошкільним відділенням та початковою школою Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області – 10 вихованців.



Всього дошкільною освітою охоплено 42 дітей.



З 2021 року в громаді функціонує комунальний заклад позашкільної освіти «Центр дитячої та юнацької творчості» Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області, в якому в 2025 році навчаються 100 вихованців.



На утримання закладів освіти обсяг касових видатків станом на 01 січня грудня 2025 року склав 31 379,581 тис.грн., а саме: освітня субвенція з державного бюджету – 13 423, 269  тис.грн., субвенція з державного бюджету на надання державної підтримки особам з  особовими освітніми потребами – 25,610 тис.грн., залишки освітньої субвенції – 315,462 тис. грн., кошти місцевого бюджету – 6640,209 тис.грн., у тому числі в розрізі установ:



Заклади дошкільної освіти



Обсяг касових видатків на утримання дошкільних закладів за 2024 рік склав 2544,557 тис.грн., в тому числі видатки загального фонду – 2544,556 тис.грн.



Видатки загального фонду на оплату праці з нарахуванням складають  2378,839 тис.грн., на оплату харчування – 11,670 тис.грн., на оплату енергоносіїв – 114,219 тис.грн., на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю – 16,865 тис. грн., інші поточні видатки – 22,963 тис.грн.



Заклади загальної середньої освіти



Обсяг касових видатків на утримання шкіл за 2024 рік становить 17859,993 тис.грн., в тому числі загального фонду – 17596,300 тис.грн., спеціального фонду – 263,693 тис.грн.



Видатки загального фонду на оплату праці з нарахуванням складають 17285,645 тис.грн., з них 



освітня субвенція з державного бюджету – 13423,269 тис.грн., 



субвенція з державного бюджету на надання державної підтримки особам з  особовими освітніми потребами – 25,610 тис.грн., 



Залишки освітньої субвенції на оплату заробітної плати закладам освіти  315,462 тис. грн.



кошти місцевого бюджету – 3521,304  тис.грн.



Касові видатки на харчування складають  57,521 тис.грн., на оплату енергоносіїв – 118,366 тис.грн., на придбання предметів, матеріалів, обладнання та інвентарю -  45,800 тис. грн.,  на інші поточні видатки – 88,966 тис.грн.. Витрати по спеціальному фонду: оплата орендованого приміщення для закладів загальної середньої освіти – 263,693 тис. грн.



Заклади позашкільної освіти



Обсяг касових видатків на утримання закладу позашкільної освіти за 2024 рік склав 305,554  тис.грн. це кошти на заробітну плату з нарахуванням.



Освітній простір громади  задовольняє потреби всіх категорій населення в навчанні й вихованні, наданні різних видів освітніх послуг 300 дітям. Із них 2 дітям з особливими освітніми потребами.



Приміщення закладів освіти громади пошкоджені та знищені рф:




  • приміщення Басівської та Могрицької гімназій значно пошкоджені;

  • приміщення Юнаківського, Новосічанського закладів загальної середньої освіти, Юнаківського та Кияницького закладів дошкільної освіти зруйновані.



На виконання рішення виконавчого комітету Юнаківської сільської ради  №135 від 03.08.2023 року « Про затвердження місця евакуації закладів освіти та культури» для  Басівської гімназії орендоване офісне приміщення в м. Суми на базі якого в даний час здійснюють свою діяльність адміністрації всіх закладів освіти громади.



Освітній процес в закладах освіти здійснюється в дистанційній формі та забезпечується 49 педагогічними працівниками.



Для роботи з обдарованими дітьми у закладах освіти організовано позашкільну освіту (гурткову та індивідуальну роботу). Рішенням сесії Юнаківської сільської ради від 26.12.2023 року затверджено програму



« Молода генерація Юнаківської сільської ради на 2024-2027 роки» метою якої є формування системи виявлення, навчання, виховання обдарованої молоді, створення умов для самореалізації та розширення їх соціально-правових гарантій, надання системної підтримки обдарованим дітям та молоді відповідно до потреб та запитів громади.  Учні закладів освіти громади, стають учасниками та переможцями різноманітних районних, всеукраїнських олімпіад, конкурсів, турнірів та спортивних змагань.



Фізична культура та спорт



 Основні заходи, щодо розвитку культури, фізичної культури та спорту передбачені Програмою розвитку культури, туризму, молоді та спорту Юнаківської сільської ради на 2022-2025 роки (рішення сесії сільської ради від 23.01.2021). 



Організацією спортивної роботи на території громади займається управління освіти, культури, туризму, молоді та спорту Юнаківської сільської ради та позашкільний комунальний заклад «Центр дитячої та юнацької творчості» Юнаківської сільської ради. На даний час у нас вакантна посада тренера. ). Рішенням сесії Юнаківської сільської ради від 28.03.2024 року затверджено програму «Спортивні шкільні ліги Юнаківської сільської територіальної громади на 2024-2030 роки» метою якої є популяризація видів спорту серед учнів закладів загальної середньої освіти Юнаківської сільської ради. В рамках реалізації програми протягом 2023-2024 навчального року, відповідно до розпорядження сільського голови від 25.12.023 року №103-ОД «Про реалізацію в Юнаківській сільській територіальній громаді у 20232024 навчальному році Програми «Спортивні шкільні ліги Сумщини на 2024-2030 роки» серед учнів закладів загальної середньої освіти» відбулися змагання команд закладів освіти з волейболу на базі Косівщинського ліцею. Протягом 20242025 навчального року проводяться  змагання шкільних команд із спортивного орієнтування.



Культура





 Мережа закладів культури громади складається з семи закладів культури та 6 бібліотек. На даний час на виконання рішення виконавчого комітету Юнаківської сільської ради від 26.09.2024 року № 420 « Про погодження тимчасового призупинення роботи закладів культури Юнаківської сільської ради Сумського району Сумської області» тимчасово призупинено роботу 3 закладів культури та 3 бібліотек, інші були призупинені раніше.



В цих закладах працює 2 особи, з них: працівників бібліотеки - 0, працівників будинків культури – 2.



Перш за все робота працівників культури разом з виконавчим комітетом сільської ради направлена на підтримку традицій, збереження національної культурної спадщини та збагачення духовності нашої громади.



Впродовж 2024 року в громаді було приділено увагу відзначенню державних свят, зокрема Дня Гідності та Свободи, 9-ї річниці Революції Гідності, Дня Соборності України, Дня Державного Прапору України, Дня пам’яті жертв політичних репресій, Дня Збройних Сил України, Дня пам’яті захисників України, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, з метою гідного вшанування пам’яті військовослужбовців і учасників добровольчих формувань, які загинули в боротьбі за незалежність, суверенітет і територіальну цілісність України, увічнення їх героїзму, зміцнення патріотичного духу в суспільстві тощо, гідного вшанування подвигу учасників Революції Гідності, з метою привернення уваги суспільства до процесів національного державотворення та соборності українських земель, що відбувалися століття тому; висвітлення подій, пов’язаних з історією формування органів влади, становлення війська, інституційного будівництва, спадкоємності сучасних державних установ від традицій УНР і Української Держави (переважно дистанційна форма роботи та покладання квітів до меморіалів та місць поховання загиблих).



Всього, станом на 01.01.2025, на утримання закладів культури з місцевого бюджету ОТГ використано 747,072 тис.грн.



Туризм



В рамках співдружності громад Львівщини та Сумщини укладеної угоди про співдружність Юнаківської та Східницької громад оздоровлено в смт. Східниці одну групу дітей з мамами у загальній кількості 24 осіб.



Охорона здоровя



Медичну допомогу населенню територіальної громади надають 4 лікувально- профілактичних закладів, в т.ч.:




  1. Амбулаторія загальної практики сімейної медицини с. Кияниця, яка налічує:

    керівника – 1 ставка; бухгалтер – 1 ставка; 0,5 ставки лікаря загальної практики – сімейний лікар; 2,5 ставки середнього медичного персоналу; водій – 1 ставка; молодшого медичного персоналу – 1 ставка.

  2. Амбулаторія загальної практики сімейної медицини с. Юнаківка, яка налічує :

    0,5 ставки лікаря – стоматолога, 1,5 ставки середнього медичного персоналу; 1 ставка водія.

  3. Фельдшерський пункт с. Корчаківка налічує 0,5 ставку сестра медична загальної практики – сімейної медицини (зав. ФП).

  4. Фельдшерський пункт с. Могриця налічує 1,0 ставку фельдшера (зав. ФП); 0,5 ставки молодшого медичного персоналу; 0,5 ставки робітника з комплексного обслуговування.



За потреби, в кожний медичний заклад, виїзд здійснює лікар сімейної практики.



Виконавчим комітетом сільської ради:




  1. Забезпечено належне функціонування амбулаторії та фельдшерсько- акушерських пунктів громади;

  2. Вжито заходи щодо подальшого покращення матеріально- технічної бази лікувально-профілактичних закладів шляхом залучення різних джерел фінансування: за звітний період з фондів місцевого бюджету надано субвенцію КНП «ЦАЗПСМ СЮ ЮСР СР СО» в сумі - 3 026 313,63 грн.



ВИДАТКИ:




  • Заробітна плата з нарахуванням : 1 949 495,00 грн;

  • Придбання (Придбання канцтоварів, миючих та дезінфікуючих засобів, господарчих товарів, паливно – мастильні матеріали, запчастин для автомобільного транспорту, будівельних матеріалів, інше): 490 499,95 грн.

  • Медикаменти та перев´язочний матеріал ( підгузки, маски, халати,

    деззасоби) : 185 679,57 грн.

  • Послуги (послуги з адміністрування (обслуговування) програмного забезпечення («Амбулаторний прийом», «М.Е.Doc»), телекомунікаційні послуги зв’язку, послуги з поточного ремонту та обслуговування комп’ютерної та організаційної техніки, послуги з дератизації та дезинсекції приміщень, послуги з технічного обслуговування та утримання в належному стані внутрішніх та зовнішніх мереж електро-, газопостачання, послуги з технічного обслуговування і ремонту автомобільного транспорту, послуги з перезарядки вогнегасників, послуги з розпилювання необробленої деревини, послуг з технічного обслуговування топкових, поточний ремонт приміщень) : 249 220,35грн.

  • Оплата водопостачання та водовідведення: 99,96 грн.

  • Оплата електроенергії : 32 083,97 грн.

  • Оплата природного газу, розподіл природного газу: 28 778,83 грн.

  • Придбання дров ( Юнаківка, Локня, Могриця) : 47.000грн.

  • Відшкодування витрат по забезпеченню лікарськими засобами безоплатно або на пільгових умовах за рецептами лікаря КНП «ЦАЗПСМ СЮ ЮСР СР СО» окремих груп населення за певними категоріями захворювань: 90 456,00 грн.



ВСЬОГО : 3 026 313,63 грн.



Охорона навколишнього середовища



Головною метою заходів в цьому напрямку є покращення екологічного стану сіл, належне утримання зелених насаджень, клумб.



1. Проводиться збір та вивезення твердих побутових відходів в селах Юнаківка, Могриця, Кияниця, Юнаківської громади. Виконавчим комітетом проводяться підготовчі роботи по організації сортування, збору та вивезення ТПВ по всіх населених пунктах громади. На території громади проводилися роботи по упорядкуванню стихійних сміттєзвалищ..





Шановно громадо!



Юнаківська громада опинилася в епіцентрі бойових дій, складної гуманітарної ситуації через безпосередню близькість до країни-агресора, яка регулярно здійснює бомбардування та обстріли, руйнуючи житлові будинки, соціальну та інженерну інфраструктуру. Попри всі труднощі, місцева влада продовжує забезпечувати по мірі можливості життєдіяльність громади, вирішувати нагальні питання соціального захисту, відбудови та безпеки.



Головні виклики для громади:




  1. Фізичне знищення інфраструктури – постійні обстріли призвели до руйнування житлових будинків, освітніх та медичних закладів, підприємств та комунікацій. Відновлення ускладнюється нестачею фінансування та технічних можливостей.

  2. Гуманітарна криза – значна частина населення змушена була покинути громаду а це - люди похилого віку, малозабезпечені, інваліди, родини з дітьми. Водночас, враховуючи, що люди отримали статус внутрішньо переміщених осіб сільська рада відшуковує можливості та продовжує надавати допомогу цим категоріям використовуючи підтримку міжнародних організацій та державних програм.

  3. Фінансовий дефіцит – зменшення надходжень до місцевого бюджету через руйнування підприємств і зниження податкових надходжень ставить під загрозу стабільне фінансування освіти, медицини, соціальних послуг.

  4. Безпекові ризики – громада продовжує перебувати під загрозою нових обстрілів, бомбардувань, що ускладнює проведення будь-яких відновлювальних чи ремонтних робіт і змушує людей жити в постійному стресі та пхвилювання за покинуте майно.



Позитивні аспекти та досягнення громади




  1. Організація допомоги населенню – активне залучення гуманітарної допомоги дозволило забезпечити населення продуктами харчування, медикаментами, будівельними матеріалами.

  2. Відновлення інфраструктури – попри складні умови, продовжується ремонт доріг, житлових будинків, закупівля техніки для комунальних служб.

  3. Робота освітніх закладів – дистанційне навчання організовано навіть за умов бойових дій, що дозволяє дітям громади продовжувати отримувати освіту.

  4. Посилення обороноздатності – забезпечення територіальної оборони технікою, пальним, необхідними ресурсами, що сприяє підвищенню безпеки громади.



Рекомендації для подальших дій




  1. Збільшення міжнародної допомоги – розширення співпраці з міжнародними донорами для забезпечення громади життєво необхідними ресурсами.

  2. Прискорення відновлення критичної інфраструктури – координація з державними органами для швидшого ремонту електромереж, водопостачання та доріг.

  3. Забезпечення психологічної підтримки мешканців – створення центрів реабілітації та психологічної допомоги для тих, хто пережив обстріли та руйнування.

  4. Розвиток місцевої економіки – залучення інвесторів, створення робочих місць навіть у складних умовах, відновлення малого бізнесу після безумовної перемоги.

  5. Посилення системи безпеки – зміцнення укриттів, запровадження ефективних заходів евакуації, впровадження локальних систем оповіщення про загрози.



Юнаківська громада демонструє високу стійкість і ефективну організацію життєдіяльності навіть в умовах активних бойових дій. Однак без додаткової фінансової та гуманітарної підтримки подальше функціонування громади буде значно ускладнене. Пріоритетними завданнями після вибореної перемоги є відновлення критичної інфраструктури, соціальний захист населення та посилення безпеки, залучення міжнародної підтримки та координування зусилль з державними органами для вирішення ключових проблем.



Дякую за увагу.



Сільський голова Олена СІМА